Veelgestelde vragen

BESTELLINGEN:

> Kan ik een bestelling ook telefonisch doen?
Ja hoor dat kan, maar we hebben liever dat het via de shop loopt. Als u dat lastig vindt kunt u ook de bestelling via de mail (op factuur) doen. Dit om misverstanden te voorkomen.

> Bezorgen jullie ook op zaterdag?
Als de bestelling op donderdag of vrijdag besteld is, kan het op zaterdag geleverd worden. Let op: dit is alleen bij bestellingen die door de brievenbus kunnen (deze worden met de PostNL bezorgd). DHL levert helaas niet op zaterdag.

> Wat gebeurd er als ik op vrijdag na 13:00 uur bestel?
Dan wordt uw bestelling maandag pas behandeld en verstuurd.

> Wordt mijn pakket altijd de volgende werkdag bezorgd?
Heeft u rails besteld met een lengte van 3 meter? Dan zou het wel eens voor kunnen komen dat DHL het pakket een dagje later bezorgd. Ze leveren de 3 meter rails namelijk met een andere bus/vrachtwagen. Heeft u de rails op een bepaalde datum nodig? Zorg dan dat u dus op tijd de bestelling doet.

> Ik heb geen Track & Trace mail gehad, waar is mijn bestelling?
Als u een bestelling heeft gedaan waar geen rails bij zit kan het wellicht via brievenbuspost zijn verzonden. U ontvangt dan geen Track & Trace mail. Daarnaast kan het zijn dat u uw email adres niet of onjuist hebt opgegeven. Ook dan ontvangt u geen Track & Trace mail.

> Hoe moet ik een pakketje terugsturen?
Op bijgaande pagina staat uitgelegd hoe u uw zending kunt terugsturen.

> DHL heeft iets niet goed gedaan met de bezorging, wat nu?
Helaas hebben we niet alle bezorgers in de hand en kan het zijn dat uw zending beschadigd is of is afgeleverd op een ander adres als u niet thuis bent geweest zonder een briefje achter te laten.

Stuur ons dan een mailtje naar info@ophangsystemen.nl met deze melding of neem contact op via de chatfunctie.

> Kan ik mijn pakket ook bij een ophaalpunt laten bezorgen?
Dat kan, als u duidelijk bij uw bestelling aangeeft waar het geleverd moet worden en onder welke naam.

> Bezorgen jullie ook in Belgie en wat zijn de verzendkosten?
Ja hoor, wij bezorgen ook in België. Helaas zijn de verzendkosten wat hoger dan bij leveringen in Nederland, de kosten bedragen €12,50.

PRODUCTEN:

> Kan een rail ook ingekort worden en hoe doe ik dat?
Ja hoor, de rails kan eenvoudig ingekort worden met een ijzerzaagje of een slijptolletje. Voor een rechte haakse uitsnede is het aan te raden een verstekbak te gebruiken.

> Wat is het verschil tussen perlondraad en staaldraad?
Een perlondraad is een kunststof transparante draad met een draagkracht van 20 Kg. Een staaldraad heeft een draagkracht van 50 Kg.

> Het perlonkoord krult omhoog. Hoe kan ik dit recht maken?
Het opkrullen van perlonkoord kan voorkomen als de perlon lang opgerold is geweest. Meestal is het gewicht van de lijst voldoende om de draad recht te trekken. Indien dit niet voldoende is, helpt het om gedurende langere tijd een gewicht aan de draad te hangen. Dit kan versneld worden door de draden eerst een paar uur in warm (niet kokend of te warm) water te leggen.

> Ik wil mijn primer rail overschilderen. Welke verf moet ik daarvoor gebruiken?
De primer versie is in principe overschilderbaar met de gebruikelijke ‘huis, tuin en keuken’ lakken op latex, acryl en alkyd basis. Voor het overschilderen van de rails is het essentieel de ondergrond voor te behandelen. Het ontvetten (bij voorkeur met brandspiritus) en licht opschuren met fijn schuurpapier is voldoende als voorbehandeling.

> Hoe zorg ik ervoor dat de rails mooi aansluitend gemonteerd worden als ik er meerdere bestel?
Als u het montagedeel: Click & Connect precies tussen 2 railsdelen monteert loopt de rail goed door. Het naadje is dan nauwelijks zichtbaar.

> Kan ik ook losse montagesetjes bestellen?
Dat kan, deze kunt u hier bestellen.

SERVICEDESK:

> Waar kan ik het melden als ik ergens niet tevreden over ben?
U kunt een mail sturen naar info@ophangsystemen.nl met duidelijke vermelding van uw klacht. Uiteraard kunt u ons ook bellen en uw klacht overleggen: 013-5110750. Daarnaast kunt u ook de chatfunctie gebruiken om even met ons te overleggen.